Hej! Tycker inte att det borde vara något som hindrar att du gör precis som du hade gjort med ASP eller vilket annat språk som helst, en vanlig form/get-tag. Det måste väl gå trotts den autogenererade form-tagen?Skicka information via frågesträng till samma sida, alltså vid knapptryck!
Har utvecklat ett simpelt formulär, jag vill skicka information i formuläret till samma sida som jag står på. Alltså via ett knapptryck fånga informationen i formuläret och uppdatera min sida. När jag klickar på knappen så kan jag ju i det eventet hämta innehållet/värdet i formuläret men för att uppdatera url:en måste jag göra en response.redirect till min egna sida? I klassiska asp var det ju bara att göra en method="get" så hanterades ju det automatiskt.
Som jag ser det finns det flera möjligheter:
1) Antingen en response.redirect ( som skickar tillbaka användaren till samma sida med uppdaterad url ) på knappeventet
2) I Page_Load styra form1.Method = "GET" ( men då lägger den till annat som viewstate osv, det kan jag inte koppla bort! )
3) Med hjälp av jquery, webbtjänst anropa sidan.
Vilket tillvägagångssätt rekommenderas, sidan är en söksida där användaren ombeds fylla i diverse information där sökresultatet renderar allt i sin ordning.
Tack på förhandSv: Skicka information via frågesträng till samma sida, alltså vid knapptryck!
Johan