Någon som vet vad den tredje paramtern betyder? Hakparenteserna betyder att parametern är frivillig (de facto-standard i API-docs). Ge gärna en länk till pluginens dokumentation så kan vi kolla. [] i javascript är array, i detta fallet är det troligen de argument som ska skickas in i funktionen createNode. Kolla dokumentationen för each i jQuery. Tack för svaren! Enligt dokumentationen finns ingen 3e parameter, kan bara gissa att det är något som tree-pluginet lagt på själv. <b>Enligt dokumentationen finns ingen 3e parameter, kan bara gissa att det är något som tree-pluginet lagt på själv.</b>Vad betyder [child] i $.each(response.d, createNode, [child]);
i:
<code>
$.each(response.d, createNode, [child]);
function createNode(parent) {....
</code>
Vad innebär det att den har [] omkring sig?
(koden är från jquery treeview plugin, async tillägget)
skulle vara tacksam för mer info!Sv: Vad betyder [child] i $.each(response.d, createNode, [child]);
Sv: Vad betyder [child] i $.each(response.d, createNode, [child]);
function x(y, z) { alert(y+' - '+z); }
$.each( ['a','b','c'], x, [1,2]);
Sv:Vad betyder [child] i $.each(response.d, createNode, [child]);
När jag tittar i dokumentationen för $.each hittar jag ingen förklaring.
http://api.jquery.com/jQuery.each/
Efter ha testat Henriks kod. Kan jag bara dra slutsatsen att hans
resonemang stämmer. [child] är det som skickas in i funktionen.Sv: Vad betyder [child] i $.each(response.d, createNode, [child]);
Sv:Vad betyder [child] i $.each(response.d, createNode, [child]);
Nej, det är definerat i jQuery, dock inget som _bör_ användas tydligen. Det är ganska vanligt att skicka med en array med parametrar efter en callback, därav min gissning, det är flera javascript-bibliotek som gör likadant. // Execute a callback for every element in the matched set.
// (You can seed the arguments with an array of args, but this is
// only used internally.)
each: function( callback, args ) {
return jQuery.each( this, callback, args );
}
... snip ...
// args is for internal usage only
each: function( object, callback, args ) {