Jag försöker använda resx filer för att hanter översättning. Jag tror att problemet ligger i att du måste i resx-filen även tala om vilken property det är du vill sätta värdet på. Dvs har du en din knapp med meta:resourcekey="apa" så bör du in din resx-fil sätta key till: apa.Text och Value till den text du vill ha.resx fil retunerar bara ett värde
Problemet är att jag bara lyckas läsa ett värde ur filen.
aspx sidan innehåller bla två knappar:
<asp:Button ID="_btnCreateAdmin" runat="server" style="z-index: 1; left: 38px; top: 38px; position: absolute" meta:resourcekey="apa"/>
och
<asp:Button ID="_btnCreateAdmin2" runat="server" style="z-index: 1; left: 99px; top: 99px; position: absolute" meta:resourcekey="ko"/>
och min resx fil innehåller raderna:
apa | textsträng1
ko | textsträng2
Problemet: jag får bara ut värdet för "apa".
Lägger jag "apa" som key i båda knapparna kommer båda att synas med texten "textsträng1".
Om jag använder "ko" får jag inte ut något värde för någon av knapparna, om jag byter key "apa" mot ex "apa2" i både aspx sidan i resz filen får jag inte heller ut något värde.. det fungerar bara för raden "apa" wtf? Har ni några ideér?
Sv: resx fil retunerar bara ett värde
Här är en sida som hjälpte mig mycket att komma igång ordentligt med resx-filer med mera:http://www.codeproject.com/KB/aspnet/AspNetLocalization.aspx