Hejsan!ASP.net Forms Authenticationproblem
Jag är helt ny på ASP.net programmering och har ett problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Jag har gjort en site som kräver inloggning.
Jag använder VisualStudio 2010 och IIS7
När jag kör webbsidan på utvecklingsdatorn så fungerar inloggningen. Både i Debug mode och när jag lägger den på IIS:en lokalt på utvecklingsdatorn.
Dock när jag publicerar den på en webbserver så slutar inloggningen att fungera.
Jag använder FormsAuthentication och kör en koll mot en egen skapad databas.
Vilket fungerar... men när användaren har authentiserats och skickats från login sidan till huvudsidan så kastas jag tillbaka ut till loginsidan igen utan något som helst felmeddelande eller så.
Jag har använt mig av Formsautentication.redirectfromloginpage(Username,False) funktionen
men även provat att använda: Formsautentication.setAuthCookie(Username,False) och sedan själv redirectat till default.aspx. Båda sätten fungerar fint på utveklingsdatorn men inte på webbservern.
Jag har fulltillgång till webbservern då jag hyr en Virtuell server. Så troligtvis är den någon form av inställning i IIS:en som behövs eller det är iaf vad jag tror. Jag har inte arbetat med webbprogrammering på närmre 5 år och har därför inte jobbat med de senare versionerna av IIS.
Jag har läst alla forum jag kan hitta på nätet och en hel del har samma problem som jag men det finns inte någon riktigt lösning som har hjälpt mig.
Kan det vara något rättighetsfel på vart login ticketen sparas eller något sånt?
Så att programmet inte har rättighet att spara den alltså?
Är det något mer jag behöver tillägga för att få hjälp bara hojta till!
Tacksam för svar.
MVH
Christian