Jag har helt glömt hur man skapar tabeller som ligger på webhotellet Jag hittade en lösning som fungerar mot min lokala databas men inte mot ballou webhotell. Jag har ändrat web.config. Någon som ser fel? Mitt problem löste sig av en utmärkt support på Ballou, tydligen hade det blivit något fel naär jag skapat användare.CREATE TABLE SQL SERVER från ASP.NET-fil.
jag har bland annat provat med:
Partial Class SkapaTabell
Inherits System.Web.UI.Page
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
Dim ConnString As String = ConfigurationManager.ConnectionStrings("RoggeUnited").ToString()
Dim sql As String = "CREATE TABLE Kurser4 (KursID int IDENTITY NOT NULL PRIMARY KEY, DateToShow dateTime NOT Null)"
End Sub
End Class
Sv: CREATE TABLE SQL SERVER från ASP.NET-fil.
Protected Sub btnLagg_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnLagg.Click
Dim connectionString As String = ConfigurationManager.ConnectionStrings("RoggeUnited").ConnectionString
Dim con As New SqlConnection(connectionString)
Dim sql As String = "CREATE TABLE " + txtTableName.Text.Trim() + "(" + txtTableName.Text.Trim() + "_ID int NOT NULL IDENTITY (1,1) PRIMARY KEY," + txtColumn.Text.Trim()
Dim c As Control
For Each c In Me.Controls
Next c
sql += ")"
Dim cmd As New SqlCommand(sql, con)
con.Open()
cmd.ExecuteNonQuery()
End Sub
Sv:CREATE TABLE SQL SERVER från ASP.NET-fil.