När får du felet? Jag fick samma tips från andra, rensa temp-katalogerna. Det hjälpte inte så jag fick skapa ett nytt projekt, lägga in alla filer igen så fungerade det - men helt oförklarligt att det hände, och totalt omöjligt att ta sig vidare. Oftast brukar det bero på att en "osynlig" referens saknas. Har haft det felet när jag inte refererat in System.Data i ett projekt (kan många ggr inte se varför den behövs men men Att ta bort och lägga till referenser och köra en rebuild kan fungera ibland när det blir helskumma fel som detta.Krash i mitt projekt-någon som känner till felet?
Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
--------------------------------------------------------------------------------
Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen Microsoft.Web.UI.WebControls eller ett av dess beroenden. Felaktig parameter. (Undantag från HRESULT: 0x80070057 (E_INVALIDARG))
Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras uppstod när den aktuella webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.
Undantagsinformation: System.IO.FileLoadException: Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen Microsoft.Web.UI.WebControls eller ett av dess beroenden. Felaktig parameter. (Undantag från HRESULT: 0x80070057 (E_INVALIDARG))
Källfel:
Ett undantag som inte hanteras genererades vid körningen av den aktuella webbegäran. Information om undantagets ursprung och plats kan identifieras med undantagsstackspårningen nedan.
Spårning av sammansättningsinläsning: Följande information kan vara användbar när det gäller att avgöra varför sammansättningen Microsoft.Web.UI.WebControls inte kunde läsas in.
=== Tillståndsinformation före bindning ===
LOG: Användare = ONTRAX\Pelle
LOG: DisplayName = Microsoft.Web.UI.WebControls
(Partial)
VARN: Information om delvis bindning angavs för en sammansättning:
VARN: Sammansättningsnamn: Microsoft.Web.UI.WebControls | Domän-ID: 2
VARN: En delvis bindning uppstår när endast en del av sammansättningens visningsnamn anges.
VARN: Det kan leda till att bindningen läser in en felaktig sammansättning.
VARN: Du rekommenderas att ange en fullständigt angiven textbaserad identitet för sammansättningen,
VARN: som består av det enkla namnet, version, kultur och offentlig nyckeltoken.
VARN: Mer information och vanliga lösningar på det här problemet finns i dokumentet http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=109270.
LOG: Programbas = file:///C:/work/dinbyggare_net/dinbyggare_net/
LOG: Ursprunglig PrivatePath = C:\work\dinbyggare_net\dinbyggare_net\bin
Anropar sammansättning: (Unknown).
===
LOG: Denna bindning startar i inläsningskontexten default.
LOG: Använder programkonfigurationsfilen: C:\work\dinbyggare_net\dinbyggare_net\web.config
LOG: Använder värdkonfigurationsfilen:
LOG: Konfigurationsfilen från C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\config\machine.config används.
LOG: Principen används inte för referensen vid detta tillfälle (privat, anpassad, delvis eller platsbaserad sammansättningsbindning).
LOG: Försöker hämta ny URL, file:///C:/Users/Pelle/AppData/Local/Temp/Temporary ASP.NET Files/root/d8a80574/be6bdf6/Microsoft.Web.UI.WebControls.DLL.
LOG: Försöker hämta ny URL, file:///C:/Users/Pelle/AppData/Local/Temp/Temporary ASP.NET Files/root/d8a80574/be6bdf6/Microsoft.Web.UI.WebControls/Microsoft.Web.UI.WebControls.DLL.
LOG: Försöker hämta ny URL, file:///C:/work/dinbyggare_net/dinbyggare_net/bin/Microsoft.Web.UI.WebControls.DLL.
LOG: Använder programkonfigurationsfilen: C:\work\dinbyggare_net\dinbyggare_net\web.config
LOG: Använder värdkonfigurationsfilen:
LOG: Konfigurationsfilen från C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\config\machine.config används.
LOG: Principen används inte för referensen vid detta tillfälle (privat, anpassad, delvis eller platsbaserad sammansättningsbindning).
FEL: Det gick inte att slutföra installationen av sammansättningen (hr = 0x80070057). Sökning avslutad.
Sv: Krash i mitt projekt-någon som känner till felet?
Finns filen C:/Users/Pelle/AppData/Local/Temp/Temporary ASP.NET Files/root/d8a80574/be6bdf6/Microsoft.Web.UI.WebControls/Microsoft.Web.UI.WebControls.DLL?
Syns referensen till WebControls och ser schysst ut om du expanderar "References" i Visual Studio?Sv:Krash i mitt projekt-någon som känner till felet?
En parentes kan vara att filer var dolda som jag inte såg i temp-katalogerna också, det hann jag inte prova.Sv: Krash i mitt projekt-någon som känner till felet?
Sv:Krash i mitt projekt-någon som känner till felet?
Mikael Johansson: Det skulle eventuellt kunna bero på att ASP.NET gärna skapar upp en ASPNET.mdf-fil i App_Data när den känner för det. Har man inte plockat bort/ersatt localSqlServer under ConnectionStrings i web.config så är det den filen som är standard.