Jag har många projekt som är utvecklade i WebMatrix och ASP.NET 2.0 och som jag försöker köra i Visual Web Developer 2010 Express Men det blir en mängd fel och varningar så det fungerar inte speciellt bra. Kör du i IIS eller i developmentservern? När jag använde Server.MapPath("~dbTEST.mdb") fick jag följande meddelande: Det hade fallit bort en slash Server.MapPath("~/dbTEST.mdb"). Nu fungerar det. Köra projekt i Web Developer 2010 Express som är gjorda i WebMatrix (ASP.NET 2.0
Många fel ligger i kontakten med databasen (MS Access). Exempelvis följande: Dim strConn as string = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath("\dbTEST.mdb") & ";"
Får följande felmeddelande:
InvalidOperationException was unhandled by user code. Failed to map the path '/dbTEST.mdb'
Är det någon som vet var felet ligger?
Sv: Köra projekt i Web Developer 2010 Express som är gjorda i WebMatrix (ASP.NET
Ifall du inte kör IIS *tror* jag inte du kan använda
Server.MapPath("\") ' sökväg relativt webbens rot
eftersom den då inte hostar en komplett rotwebb utan bara en specifik app. Prova därför att byta till
Server.MapPath("~dbTEST.mdb") ' sökväg relativt appens rot
Sv:Köra projekt i Web Developer 2010 Express som är gjorda i WebMatrix (ASP.NET
Det går inte att hitta filen 'C:\Inetpub\wwwroot\CHART_test\~dbTEST.mdb'.
Innebär inte detta att jag kör via IIS-servern?
Hur konstaterar jag om jag kör via developmentservern? Sv: Köra projekt i Web Developer 2010 Express som är gjorda i WebMatrix (ASP.NET