Hej, Du behöver lägga referensen på subframes-nivån (det räcker alltså inte att ha den på sidan där frameset:et definieras). En global.asax har vi, hur lägger man in den där? Jag provade att lägga in scripttaggen där, men det gick inte... Oj jag yrade lite när jag började blanda in global.asax i det hela... Masterpages använder vi inte just nu (målet är ju att ta bort framesen och ersätta med Masterpages, men där är vi tyvärr inte än), och alla sidor ärver av System.Web.UI.Page :-(jQuery och frames
Jag jobbar med ett projekt just nu som använder frames av historiska skäl, som aldrig plockats bort. Just nu är vi fast i det, även om målet är att vi en dag skall få tid att ta bort dom. Hur som helst, min fråga gäller jQuery, måste man lägga in scripttaggen för jQuery på varje ASPX-sida eller skall det räcka med att lägga den på "framesidan"?
Vi har en "framesida" som vi kan kalla frames.aspx som innehåller 4 frames. Två av dom innehåller bara en ASPX-sida under hela sin livstid, medans de andra kan innehålla 100-tals ASPX-sidor under sin livstid. Målet är förstås att lägga in jQuery-scripttaggen på så få ställen som möjligt och få det att funka i alla framar. Vi vill förstås helst slippa att lägga in det i alla ASPX-sidor...Jag har provat att lägga in det i frames.aspx men det verkar inte funka, frågan är dock om jag gjort något fel? Följande är vad jag lagt in:
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.1/jquery.min.js"></script>
Sv: jQuery och frames
Lämpligen lägger du referensen i en gemensam masterpage, alt. hackar in den via nån annan gemensam kodsnurra i t.ex. global.asax.Sv:jQuery och frames
Sv: jQuery och frames
Har du nån gemensam basklass för sidorna eller ärver de direkt av System.Web.UI.Page? I så fall skulle du kunna peta in scriptet i basklassen. Eller i masterpagen som sagt.
Vilken version av asp.net kör du förresten?Sv:jQuery och frames
Tänker du på ramverksversion? I sådana fall kör vi 3.5 numera...