Hej! Tror att du kan använda egenskapen onchange och kalla ett annat javascript, i stil med detta exempel: Tack, det fungerade! Men nu behöver jag lite mer hjälp. Det som jag vill göra i det event som triggas vid piltangentförflyttning i listboxen är att göra några asp:listboxar (som är runat="server") synliga eller osynliga beroende vilken rad som är markerad i select-option-listboxen. Jag lyckas inte referera till några asp-kontroller överhuvud taget. Jag testar "getelementbyid" men får meddelandet "object required". Tacksam för ytterligare hjälp att komma vidare. Hej, om du skapar listboxar från codebehind så brukar dom få helt andra namn. När du tittar på sidan, kör visa källa och se vad dessa boxar egentligen heter, om du lägger in det namnet i GetElementById så borde det fungera eller i alla fall ta dig närmre lösningen. Listbox-event vid piltangenttryck
Behöver hjälp med att hitta/skapa en listbox i asp som triggar ett event varje gång man stegar uppåt eller nedåt i boxen mha piltangenterna. Går det att åstadkomma detta mha Ajax och kan någon i så fall skriva lite om hur det går till? Tackar på förhand! /Göran Sv: Listbox-event vid piltangenttryck
<html>
<head>
<title>Demo Project on JavaScript listbox onChange</title>
</head>
<script type="text/javascript">
function show_date(){
document.getElementById("msg3").innerHTML= document.getElementById("s1").value;
return true;
}
</script>
</body>
<body>
<select id=s1 name=no_year onChange="show_date()";><option value=Jan>January</option>
<option value=Feb>February</option>
<option value=March>March</option>
<option value=April>April</option>
<option value=May>May</option>
</select>
<div id='msg3'></div>
</body>
</html>
Sv: Listbox-event vid piltangenttryck
Sv:Listbox-event vid piltangenttryck