Hej! Hej, ser att ingen svarat här. Hur har det gått, behöver du fortfarande hjälp eller har du löst det? Perfekt, berätta gärna vad utmaningen var så andra som söker på liknande material kanske kan få hjälp med samma problem som du hade. Hur fås web-radioknappar att fungera som jag vill?
Jag har en asp.net-sida som lite förenklat ser ut så här: En grupp med radiobuttons högst upp, några asp dropdownlists i mitten och en asp button med texten ”spara” längst ner. Jag vill att sidan skall fungera så här: När en radiobutton i gruppen har focus ska man kunna växla till de andra med hjälp av upp och ner piltangeterna. Samtidigt skall olika dropdownlists disablas eller enablas beroende på vilken radiobutton som är vald. Därefter väljer man värden från de dropdowns som är enablade. När man sedan klickar på ”spara” hämtas värden både från radioknapparna och dropdownerna och skickas via en procedur till en databas. Jag har testat med html input radiobuttons, asp radiobutton och asp radiobuttonlist men inte lyckats få sidan att fungera som jag vill. Mycket tacksam för hjälp till lösning.
Mvh GöranSv: Hur fås web-radioknappar att fungera som jag vill?
//PelleSv: Hur fås web-radioknappar att fungera som jag vill?
Lycka till med kodandet!
//Pelle