Hej, nu var det länge sedan jag höll på med sådant men på den tiden kunde något definieras som spam om det var mer länkar än text etc. Det finns grundregler för detta. Vad händer om du skickar samma mail från ett annat konto till samma adress eller någon kompis? Hej. Tänkte att det borde finnas en spamkontrollmotor och googlade.mailproblem, mailen räknas som spam.
Hej
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta då jag börjar bli desperat.
Jag försöker skicka mail från Azure och till ett mailkonto hos Crystone men det verkar som de räknas som spam när det kommer, de dyker upp i mailboxen efter ett långt tag och ibland inte alls. Som jag förstår är ett spamfilter Globalview inblandat.
Jag använder Sparkmail för att skicka från Azure med avsändare noreplay@korkortskoll2.se. Jag har vitlistat korkortskoll2.se i deras system.
Har även testat Sendgrid men inget bättre resultat.
Hoppas på tur att någon kan komma med ett tips.
/ClaesSv: mailproblem, mailen räknas som spam.
Sv:mailproblem, mailen räknas som spam.
Tack för ditt svar.
Skickar jag från någon annan så går det bra.
Mailen innehåller inga länkar utan bara adressuppgifter som namn, adress, telefon, epost m.m.
Skulle eventuellt vara eposten som kan ställa till det.
Jag har förut haft ett lånat Sendgrid konto och det fungerar bra, det är deras nya som krånglar och samma sak då med Sparkmail.
Men det ser ut som att de levereras men stoppas när mailet ska in på Crystones sida.
Jag testade med att skicka tio mail med olika adressuppgifter i mailet. De första fem kom direkt, sedan tog det lite längre tid och det sista kom efter någon timma.
/ClaesSv: mailproblem, mailen räknas som spam.
Vad händer om du testar denna eller någon annan? Får du svar som säger vad det är för fel?
https://www.mail-tester.com