Jag har problem med att få upp word och pdf dokument med VB som har sparats i "binary format" med hjälp av en Access-application. Vi vill nu gå ifrån Access och undrar om någon har jobbat med det här problemet förr. Felet är att det ligger en header i filen som ropar på access och jag kan inte konvertera till rätt filformat! Hjälp. Den variabeln som du använder för att hämta det binära datat måste även vara deklarerad som binary: Jag har ju gjort så i VB.... Men har testat att köra <code>response.binarywrite</code> i ASP också. Men inget funkar. Som sagt. I börjam på filen står det: Problemet är att det inte är en word eller pdf fil. Otan ett OLE objekt. KAn du inte göra på samma sätt. Du måste spara ned ole objektet till en fil som du kan skicka till klienten. Har bara använt OLE objekt i access aplikationer. Då som bundna OLE objekt kontroller. I VB finns det på OLE kontrollen en metod som heter SaveToFile kanske kan vara till nån hjälp om man kan läsa in objektet till kontrollen. Men skulle inte satsa några pengar på det.Hämta upp data sparat i "Binary format"
Sv: Hämta upp data sparat i "Binary format"
Ex: Dim Buffer As Binary
/PelleSv: Hämta upp data sparat i
Microsoft Word 6.0 - 7.0 Document Word.Document.8 Access.OLE2Link
Dokumentet är tänkt att presenteras på en websida när allt blir klart.
Funderar om jag inte måste använda Access objetet för att få fram informationen som är sparad där?Sv: Hämta upp data sparat i
Sv: Hämta upp data sparat i