Någon som vet hur man får paging att fungera tillsammans med sotering i en datagrid, det är inte svårt att få paging att funger eller sotering, problermet är att få de ihop. Det du får göra är att du har en sql-fråga som default fråga, i sorten sedan så lägger du till sorteringsordingen. Jag har gjort på följande sätt: Jo det funkar, fast man sortear hela datasetet, det funkar ju bra, fast jag tänkte ifall man kan sotera endast den paging sidan, exempel: paging sida 10: och endast sotera det som finns på den, detta behövs nog inte men hade ändå varit bra.Datagrid Sortering och paging
/JohanSv: Datagrid Sortering och paging
jag har en label(lblSortOrder) i min aspx-sida som jag lagrar min sorteringsordning i. jag har även skapat en fråga som alltid är likadan t.ex SELECT * FROM tbl (ligger oxå i en label(unmodifiedSql).
Sedan har jag en label(lblSql) där jag sparar samma sql-fråga. Här hänger jag på sorterings ordning osv. Denna fråga kör jag när jag sorterar eller bläddrar.
orsaken till att jag sätter dem i en label är att värdena skall följa med vid en postback.... Dessa labels är självklart dolda...
<code>
Sub DataGrid_Sort(ByVal Source As Object, ByVal E As DataGridSortCommandEventArgs) Handles datagrid.SortCommand
If lblSortOrder.Text = "DESC" Then
lblSortOrder.Text = "ASC"
Else
lblSortOrder.Text = "DESC"
End If
lblSql.Text = unmodifiedSql.Text & " ORDER BY " & E.SortExpression & " " & lblSortOrder.Text
clsBind.CreateBindData(xGrid, lblSql.Text, sConnSelect)
End Sub
</code>
hoppas att detta hjälper dig....
//Stefan GhoseSv: Datagrid Sortering och paging
/Johan