Jag har gjort en webform lokalt på min dator och här funkar allt fint. jag löste det...hade missat att sätta att under-mappen skulle köras som en applikation... Hej Problem med att flytta webform
Nu ska jag dock flytta över det till en annan server och det vill sig inte alls...
Felet jag får är:
Parser Error Message: Could not load type 'GraphicHandle.WebForm1'.
Source Error:
Line 1: <%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm1.aspx.vb" Inherits="GraphicHandle.WebForm1"%
>
Mitt projekt heter "GraphicHandle" och jag har där en WebForm som heter "Webform1". Felkoden kommer i första sidan, dvs "Webform1.aspx".
Om jag skapar en Virtual Directory på mappen så fungerar det, men det ska man väl inte behöva göra för varje webform man lägger upp?
Några tips?
En sak till förresten...vilka filer är det jag behöver flytta? Alla som skapas i mappen...eller bara några stycken?
Tack på förhand!
Sv: Problem med att flytta webform
...så nu funkar det.Sv:Problem med att flytta webform
Jag har samma problem som Fredrik ovan löste. Får samma felmeddelande (använder dock C#)
Använder windows server 2003 och IIS 6. Har letat som en tok men hittar inte hur man sätter att en mapp skall köras som en applikation.
Vilka filer är det som ska flyttas jag tog alla i som skapades i den mapp lokalt där jag skapat sidan. Är riktigt dålig på detta med codebhind men gav mig attans på att lära mig det.
----edit----
Upptäckte att det inte alls var ett problem med applikation, tydligen så var inte dot.net 2.0 tillåtet på IISén eller servern, nu när det är kirrat så funkar det.