Hej! Har du installerat dom under en website? kolal ntfs rättigheterna, och kolla .net framework wizarden efter säkerhets inställningarna .. skall man typ inte installera till något på iis för .net ? När jag installerade .net så fick jag en massa tillägg för iis. Är det inte så att man måste ha Frontpage server extensions igång för att kunna köra ASP.NET?komma igång...
Har installerat Net Framework SDK och går just nu igenom exemplen för Webforms. När jag försöker köra exemplen från min egen IIS får jag följande felmeddelande:
Server cannot access application directory 'C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\aspplus\'. The directory does not exist or is not accessible because of security settings.
Jag har bara kopierat från exemplen och döpt filen till default.aspx.
Förslag på vad som är fel? Något annat som ska installeras innan man kan köra eller?
tackar
/MichaelSv: komma igång...
Det ser ut som om du har lagt filerna rätt på skrivbordet?
Har du andra asp-applikationer som fungerar?
I IIS-Manager, skapa en ny website, kopiera ner filerna dit, och sedan skall det gå bra att köraSv: komma igång...
Tack för ditt snabba svar.
Jag har skapat en virtuell mapp som pekar på mappen på skrivbordet. Vanlig default.asp i samma mapp fungerar.
tack
/Michael
ps: fler förslag?Sv: komma igång...
Sv: komma igång...
Sv: komma igång...
Isåfall: - Starta upp IIS admin
-Högerklicka på din site och välj All tasks
- Välj Server Extensions
Hoppas detta hjälpte.
mvh Philip