Har börjat så smått (till slut) att försöka få igång en webapp i .NET Jag har för mig att alternativet disconnected kommer upp som en fråga när man öppnar ett projekt utan tillgång till ordinarie webserver. Får inte den dialogen. Får felmeddelande: Hittade ett menyval under Project/WebProject/Work Offline. Det verkar logiskt att du måste kompilera om på servern eftersom andra personer kanske ändrat vissa filer där. Kör du mot en central SourceSafe på den riktiga webservern? JAg har hitintills inte kört nåt webprojekt via SS, och är kanske lite fundersam hur det skall konfigureras.Arbeta offline i VS.NET
I VS Studio 6 så gick det att sätta projektet att vara offline så att man kunde jobba med filerna utan att ha koppling till den riktiga webservern.
Denna funktion kan jag inte hitta i VS Studio .NET
Skulle vilja hitta denna funktion för att kunna jobba vidare med projekten på den bärbara om jag är hemma eller på resande fot.Sv: Arbeta offline i VS.NET
Sv: Arbeta offline i VS.NET
Unable to open Web project 'nettest'. Det gick inte att hitta någon webbserver på teleweb....
Om jag försöker öppna ett nytt projekt och VS inte kan connecta får jag dialogruta hur jag skall koppla mot projektet (File share eller med FP Server Extensions)
I den dialogen finns en "Work offline" men den är disablad.
Men det är ju när jag skapar ett helt nytt projekt, verkar inte finnas funktion att öppna ett befintligt i offlineSv: Arbeta offline i VS.NET
Det fungerar
Men när man kommer tillbaks och skall köra i Online igen verkar det som om man måste kompilera om projektet för att förändringarna skall nypa.
Är detta "default behaviour" ?
Borde inte min projket.dll som blivit omkomplilerad lokalt uppdateras vi när jag väljer att jobba online igen?
Filen default.aspx.vb uppdateras och är samma som på webservern, men jag måste kompilera om projektet för att få de lokala förändringarna att "nypa"Sv: Arbeta offline i VS.NET
Jag tycker det funkar bäst att bara köra lokalt och skippa servern om man är flera som jobbar på samma projekt. Sedan är det bara dela på filerna med SourceSafe.
/TommySv: Arbeta offline i VS.NET
Provade en gång med dåligt resultat
De problem jag upplevt hitintills är att om kollegan ändrar aspx filen så sparas tydligen .vb filen också, vilket ger konflikt om han har sparat och jag skall connecta och ladda upp mina filer. Då får jag felmeddelande om att .vb filen är ändrad.
Trodde att det skulle bli så smidigt i .net :-)