Tjenare, Om jag förstår det rätt så vill du att man ska kunna ladda upp en bild och sen översätts bildens pixlar till HTML tecken som visas med rätt färger för användaren? om jag förstår det rätt vill du ha en renderad html-sida som en bild? Helt korrekt!!! Jag vill skapa en bild av en renderad html-sida... > <b>Helt korrekt!!! Jag vill skapa en bild av en renderad html-sida...</b> Tackar, det kan nog funka med en activeX kontroll. Jag utvecklar nämligen för ett intranät och kan bestämma lite hur jag vill ;-). En liten fundering bara... det jag försöker göra är att skapa en bild-fil för att kunna skicka ett fax eller som ett attachment.... Adobe har en tjänst på nätet som låter dig posta in en webbadress coh få en PDF tillbax, det e kanske något du kan kolla på....Skapa bild - "on the fly"
hoppas att någon kan hjälpa mig med ett litet problem jag har(om det finns någon lösning...)
Det jag vill göra är att skapa en bild av en HTML fil och detta efter att den blivit "tolkad" i browsern... Alltså så den ser ut med CSS och alltihopa....
Går det? Finns det någon komponent som kan göra det?
Tacksam för all hjälp...
-Stefan-Sv: Skapa bild - "on the fly"
eller?
// JompaSv: Skapa bild - "on the fly"
Sv: Skapa bild - "on the fly"
Hej.
Hur har du tänkt att använda bilden?
Typ låta användaren skriva en länk, trycka OK, sen visa bilden?
...
Lite sådan funktionalitet finns ju i utforskaren. Någon slags preview...
Möjligtvis kan du låna lite där.
//freddabanarne är med!
Har du nåt tips??
-Stefan-Sv: banarne är med!
Hm ... ! Renderingen sker ju som sagt i klienten, och ser olika ut i olika klienter, så någon serverlösning kan det inte bli tal om. Då återstår någon klient-lösning och då ligger väl en ActiveX när till hands. Med sådana kan man ju göra det mesta. Nackdelen är ju att de bara fungerar i IE, och att många inte vill installera en ActiveX för att de kan hitta på alldeles för mycket med ens system!
Java kanske skulle kunna vara ett alternativ, men jag vet inte hur mycket tillgång till systemet en Java-applet har. Antagligen mindre än en ActiveX.Sv: banarne är med!
det är dock inte nödvändigt att filen renderas på klienten... Om det går så skulle jag lika gärna kunna skapa en pdf av en befintlig html-fil... bara sålänge utseendet blir detsamma....
kommer att kolla på det.... hittar jag en lösning så återkommer jag... kan kanske vara intressant för någon mer...
Om någon har nån annan lösning så hör gärna av er....
Är det nån slags preview av en hemsida du vill göra så skulle man väl kunna öppna ett lager och skriva ut html-sidan där med hjälp av t.ex. JavaScript... jag tycker att det borde funka. Det blir ju ingen bild men om du bara vill att man skall se hur det kommer att se ut så kan det ju vara en lösning.
/JohanSv: banarne är med!
det går att skicka ett htmlformaterat mail direkt till faxen, men eftersom jag fick en alldeles för stor fil, så försökte jag istället skicka med den som ett attachment och sedan printa ut den på faxen. Det funkar om du har en bild, jag antar att det även funkar om man har en pdf, men det är inte säkert...
rörigt? Definitivt!! :-)
kolla på www.adobe.com, den heter e-paper online eller något liknande....
// jompa