Ok ska försöka förklara på ett bra sätt. Så här är det jag hittade ett exempel på www.asp.net där dom använder sig utav Query strings, men jag får det inte att funka, de värden jag vill se visas inte, utan det kommer bara upp en tom Datagrid. Hej. Nej jag accessar rätt databas, och jag får värde när jag skriver ut Ingen stjärna på c#, men vad händer om du konverterar Request.QueryString["id"] till en integer innan du sätter din parameter? menar du så här (int) Request.QueryString["id"];? Pröva med att skriv så här iställetQuery string vägrar funka!!!
Den enda koden som skiljer sig från exemplet är denna, jag använder mig endast av en tabell och dom använder sig av flera.
MySqlDataAdapter myCmd = new MySqlDataAdapter("SELECT id, note FROM tblnotes WHERE id = @id", dbCon);
myCmd.SelectCommand.Parameters.Add(new MySqlParameter("@id", MySqlType.Int, 3));
myCmd.SelectCommand.Parameters["@id"].Value = Request.QueryString["id"];
Kan nån hjälpa mig lite snabbt, det är viktigt att jag får detta att funka.
Här är exemplet som jag har gjort det ifrån
http://samples.gotdotnet.com/quickstart/util/srcview.aspx?path=/quickstart/aspplus/samples/webforms/data/datagrid13.src&file=CS\datagrid13.aspx&font=3Sv: Query string vägrar funka!!!
Det kan vara så att du inte får nån träff i Db:n. Kolla i Access eller SQl-Server eller vad du nu använder... Kanske accessar _fel_ databas??
Svårt att se om du använder nån felhantering.... Det kan vara den som ställer till det...
Om du skriver ut Request.Querystrin["id"], får du något värde då??
//freddaSv: Query string vägrar funka!!!
Request.QueryString["id"], fattar inte.Sv: Query string vägrar funka!!!
Sv: Query string vägrar funka!!!
Jag läste nånstans att man skulle skriva så här
(string) Request.QueryString["id"];
för att kunna se värdena, aja får testa båda två när jag kommer hem.
TackSv: Query string vägrar funka!!!
myCmd.SelectCommand.Parameters[0].Value = Request.QueryString...
//John