Hej någon som vet ett sätt att göra en kontroll på om en OLEDB.update(ds) ej kommer att generera fel innan jag skriver till databasen? Omöjligt att svara på denna frågan, det finns för många om och men för att kunna hänvisa dig till lösningsförslag. Du måste förse oss med mer detaljer. Förmodligen kommer alla kontroller du behöver göra ta längre tid än den Detta är vad jag vill göra. Bygg dina egan proccar och använd dem vid uppdateringarna, då kan du se till att de kommer i rätt ordning .. Oledbdataadapter.update(ds)
/LabanSv: Oledbdataadapter.update(ds)
Hälsningar
/PelleSv: Oledbdataadapter.update(ds)
uppdatering du tänker göra. Om du gör uppdateringen i en transaktion
så gör det ju inget om det inte går som du tänkt dig.
/johan/Sv: Oledbdataadapter.update(ds)
Jag har 3 olika tabeller i min databas och eftersom dom har relationer så har jag problem att uppdatera dom. Då måste jag ladda i dom i olika dataadapters. Men eftersom jag inte vet om adaptern som jag uppdaterar sist får rätt infromationm så vill jag testa om alla adaptrarna kommer att uppdateras innan jag gör det. Detta för att inte få Tabeller som blir ofullständiga.
Hoppas detta hjälper er att förstå mitt problem lite bättre. Sv: Oledbdataadapter.update(ds)
För övrigt tror jag inte på att använda automatisk uppdatering från DataSet... Bla däröfr att varje rad skapar ett RPC vanligtvis ( har inte kollat det här emd Oracle managed provider)