Med System.DateTime.Now.ToShortDateString(); får jag ett värde som ser ut som det här "2002-03-04 00:00:00" jag vill ju bara ha fram datumet inte nollorna. Kan du inte använda någon left-funktion som i vb? Hej om du bara vill ha dagens datum så finns ehh .. du borde inte få de sista, dem får inte jag när ajg använder båda de tekniker du påvisat .. Nej jag vet, flera har sagt samma sak, jag använder metoden för att sätta in dagens datum i en databas. ok, datum problemet är löst, det var bara jag som hade slarvat med fältet i access, det var på Datum/Tid :/Datum problem
DateTime.Now.ToString("yyyy-MM-dd") ska tydligen fungera med jag får samma värde där :(Sv: Datum problem
Left(System.DateTime.Now.ToShortDateString(),11); Sv: Datum problem
FormatDateTime(Now(), DateFormat.ShortDate)
Men om du vill ta bort några siffror så kanske .ToCharArray(0,4) på slutet skulle fungera ex 2002-10-18 skulle ge dig 2002 bara.
Hoppas detta hjälper dig
/LabanSv: Datum problem
hur ser resten av din kod ut runtomkring?Sv: Datum problem
ex: VALUES('"+ DateTime.Now.ToString("yyyy-MM-dd"), det ska också funka, men icke.
Aja nu har jag ett annat problem jag kan inte ge en variabel ett värde från en textbox, jag har en textbox som heter txtRubrik och vill ge variabeln rubrik värdet från textboxen
string rubrik = txtRubrik.Text;
Detta har funkat utmärkt förut, men nu helt plötsligt får jag
CS0246: The type or namespace name 'txtRubrik' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)
???Sv: Datum problem
Men textbox problemet kvarstår