Jag skulle villja använda web controller (.ascx) dynamiskt, alltså befinna mig på en aspx sida och ladda och tabort controller med kod. det går inte ... Hej. Du kan skapa ASP.NET User Controller (.ascx) och ladda dom dynamiskt till en t.ex. <td runat="server" id="control" /> det skulel jag vara väldigt intresserad av att se ett komplett exempel på, eftersom jag brottades hårt med det där... Hejsan Hej. Har inte koden här nu men jag har lånat iden från iBuySpy tror jag det hetter: ASP.NEt och klicka dig vidare till IBuySpy där man kan ladda ner den kompletta källkoden. Jag kan skicka kodsnuttar imorgon... Hej. Här kommer en kort kodsnutt: Det kan nog fungera. Jag skulle också villja ladda "vanliga" server controller dynamiskt från en codebehind sida (t.ex. label och textboxar). Är det någon som vet hur?Använda web controller dynamiskt i kod
Går detta och i så fall hur gör man?Sv: Använda web controller dynamiskt i kod
vad du kan göra är att skapa server controls och ladda dem dynamiskt, men inte Web User ControslsSv: Använda web controller dynamiskt i kod
PhilipSv: Använda web controller dynamiskt i kod
Sv: Använda web controller dynamiskt i kod
Kan man komma åt controllen även från en codebehind sida??Sv: Använda web controller dynamiskt i kod
Skulle nog tro att man kan komma åt kontrollerna från Code-Behind...
mvh,
<code>
If Request.IsAuthenticated = False then
left.controls.add( page.loadcontrol("./empty.ascx"))
main.Controls.Add(Page.LoadControl("./login.ascx"))
main.visible="true"
end if
</code>
Koden ovan kollar ifall man är inloggad. Ifall inte så tömmer jag vänstramenyn (left ) och sätter in min inloggningskontroll i "main" td:n.
mvh,