Jag har bekymmer. Jag har precis börjat kolla på ASP.NET, och webforms. Jag har byggt en enkel sida som skall förflytta texten från en textbox till en label när jag trycker på en knapp. Problemet är att min text som ligger i label och i textboxen från början visas men själva teextboxen och knappen visas inte. Jag kör på en W2K maskin. Hej. Jag vet inte om svaret ges i inlägget ovan mig men var jag tror är problemet är att du saknar attributet "runat=server" på knappen. Det talar om var koden ska tolkas och var eventen triggas. I detta fall blir det på servern.Problem med ASP.NET
Har ngn haft liknande strul?
//UJSv: Problem med ASP.NET
Om du menar att serverkontrollerna inte visas kan du kolla här...
[Serverkontrollerna körs inte...]
//freddaSv: Problem med ASP.NET
<code>
<asp:button id="button1" text="Klicka här" runat="server"></asp:button>
</code>
För att undvika problem som dessa rekommenderar jag dig att använda designläget eftersom den också alstrar kod i "Code Behind" (se min artikel om detta).
Designern sunkar tillkoden lite i layouten men det är ganska lätta att städa upp. Detta gäller dock enbart serverkontroller (weformcontrols) eftersom html-kontroller inte är en del av code behind.
Din kod bör senare alltså se ut såhär:
<code>
Private sub Button1_Click(sender as object, e as eventargs)handles Button1.Click
me.Label1.text = me.TextBox1.Text
me.TextBox1.Text = String.Empty
End Sub
</code>
Hoppas det hjälpte...
I övrigt rekommenderar jag Quikstart Tutorials som finns med installationen.
//Mikael.NET