Jag kan tyvärr inte använda en vanlig <a>-tagg eftersom klicket på länken samtidigt måste starta en sub som sparar en cookie. <a>-taggen går aldrig in i subben utan länkar bara till nästa sida som den iaf placerar i den iframe jag har valt. Hejsan, Idé:Länka till en iframe från en funktion som startas av en asp:
För att lösa problemet med subben byte jag ut <a>-taggen mot en asp:linkbutton. Nu fungerar subben men jag får inte länken att öppnas i iframen. Lite moment 22 :-)
Den javakod jag använder nu för att länka ser ut så här:
open('LÄNK','TARGET');
Om någon kan hjälpa mig så skulle jag vara mycket Sv: Länka till en iframe från en funktion som startas av en
jag tycker inte det låter som något problem, jag kanske saknar fakta, men kan du låta din länk anropa ett klientscript som sätter cookien och sedan den url du vill till?
inget .net hokus pokus i detta inte utan bara gammal hederligt javascript..
Jag har ett liknande problem men det handlar om att jag tappar events från mina controller, dvs de förmedlar inte events till min aspx sida... tidsfråga innan man löser det men är det kanske ett sådant problem du hade?
Jag vet inte var du har din sub ... i serverscript eller klientscript?
mvh
JoacimSv: Länka till en iframe från en funktion som startas av en
Eventet körs på servern, som då fyller en labeleller likn. med ett litet javascript som skickar iväg en. Skulle det gå bra?