Tänkte jag skulle installera vs.net från dvd men det var jäklar vad segt det gick... Var nere på 30 min kvar och sen drog det iväg bortåt 3 timmar. =( har en ny! det hade jag gärna gjort om det funkat! Hej! Jo felmeddelandet är ju rena kryptiska gåtan. Det löste sig i alla fall genom att först installera om IIS, sätt full access till allt i wwwroot. Installera om iis och sen köra asp_net regiis(lite osäker på stavning där)! installera vs.net dvd = segt
Verkade som om den tog en/ ett par filer i taget för dvd lät som om den hade hicka. Någon som har någon idé om vad man kan göra?
------------------Sv: installera vs.net dvd = segt
Tänkte bara om det var fler som hade samma problem!Sv: installera vs.net dvd = segt
red/ Har detta felmeddelande
02/26/03,13:36:03] Visual Studio .NET Trial - English: [2] ACTION FAILURE: Action ended 13:36:03: InstallFinalize. Return value 3. See MSI log for details.
[02/26/03,13:37:23] Visual Studio .NET Trial - English: [2] ERROR processed; exception was thrown for retail build
Developer Comment: Action Start message out of order
Build Time: Thu Feb 15 17:56:18 2001
File: f:\vs70builds\9466\vs\src\vssetup\setupexe\sitmanagers\brooklyn10\cmsiprogesshandlervs.cpp
Line Number: 230
Expression: (0 > iDiff)
HRESULT: -2147467259
[02/26/03,13:37:43] Visual Studio .NET Trial - English: [2] ACTION FAILURE: Action ended 13:37:43: INSTALL. Return value 3. See MSI log for details.
[02/26/03,13:37:57] setup.exe: [2] ISetupComponent::Pre/Post/Install() failed in ISetupManager::InstallManagerHelper()
[02/26/03,13:37:57] setup.exe: [2] Component error string not specified in ISetupManager::AddToActionResultCollection() Sv: installera vs.net dvd = segt
Trogligtvis har du ingen wwwroot$ share på din wwwroot.
Prova at skapa dette sharet och lägg till permssions med
Administrators och (VS Developers group - om den finns) med Full Control.
Möjligt at feilmeldingen kunde varit lite enklare at förstå ;)Sv: installera vs.net dvd = segt
Skulle ju kunna ha löst sig betydligt enklare om fel-meddelandet var lite bättre skrivet.