Finns det något sätt så att man kan skicka sms via en asp sida utan att betala för utskicken? Tänk efter, hur går sms:en? Via epost eller kanske en sms-server? Molle har en poäng. Ja där har du en poäng Molle! Men jag var ju intresserad av en gratistjänst och inte en som kostar pengar... Eftersom någon måste betala før dessa SMS som du vill skicka från din sida, så har jag svårt att tænka mig att du kan hitta någon som erbjuder ett gratis alternativ som tillåter dig skicka obegænsade mængder SMS.Skicka sms via asp
Vet att man kan använda CDONTS.NewMail men då kan man endast skicka till dom som har epost abbonemang via telefonen.Sv: Skicka sms via asp
Sen tänker du, kan någon ha frågat om det förut så jag kan söka i forumet efter tidigare frågor.
Sen svarar jag: Jag vet bara att Ballou (www.ballou.se) erbjuder att skicka sms med sina servrar (mot betalning såklart). Det enda andra alternativet jag vet är att köpa sig en egen sms-server, vilket gissningsvis är dyrt.Sv: Skicka sms via asp
Annars kan jag rekommendera ASPSMS.com som har en SMS gateway som du kommer åt antingen via postad XML eller att du utnyttjar deras COM komponent. COM komponenten är ruggigt enkelt att få att funka. Rekommenderas om du har möjlighet att registrera dll:er på servern.
Annars finns det en uppsjö av företag som erbjuder SMS via webservices, sök bara på sms bland webservices.
MBlox har billiga SMS men där krävs en hög månadskostnad som iof sig du får skicka SMS för. Postar xml till deras server.Sv: Skicka sms via asp
Sv: Skicka sms via asp
- M