Jag skall bygga en sajt för en handikappsgrupp; höga ryggmärgsskador (trafikolyckor, dykskador, MC skador mm). Förutom kravspecen är det särskilda behov som behövs beoende på handikappet? större fonter, särskild design, mm? Inte för just det aktuella handikappet, men det är ju en god tanke att ha med det i designen. Det borde väl delvis täckas genom att alla färger, fonter, fontstorlek mm centralt lagras i en .css. Då kan man lätt ändra dessa inställningar för hela sajten om man riktar sig till en sådan målgrupp. Eller att användarna kan ställa vilken layout (.css) som skall användas, då kan man ha en .css med t ex större fontstorlek...?Community - open source project - Bygga en .Net sajt
Vi hade en sajt där jag rippat och modifierat MSs IBuySpy Portal, men så konkursade vårt webhotell Charobe och tog alla backuper med sig i graven.
Nu skall jag försök restorera www.tetror.com, men då jag fann alltför många brister i IBuySpy tänkte jag bygga ett eget system. Som medlem i Pellesoft vet jag ju att "united is strong" (eller nått).
Alltså, en open source, alternativt en avgänsad grupp som har äganderätt till koden, som bygger en ASP.NET/VB.NET sajt.
Jag erbjuder mig att vara koordinatör, drivande kraft mm i projektet.
Ett utkast till kravspec finns på <code>www.systemrequest.se/sajtutkast.rtf</code>, kom med kompletterande förslag. Allt kan ju inte realiseras direkt, men det är ju bra att veta så mycket som möjligt inför systemdesignen.
/MarkusSv: Community - open source project - Bygga en .Net sajt
Har en svägerska som är nästan blind, så jag "vet lite" om hur en site borde vara för handikappade
(hennes hemsida: http://medlem.spray.se/annalena2/ )
För att vara synskadad (15% syn på ena ögat, 0% på det andra) så tycker jag att hon har gjort ett grymt bra jobb
Hör av dig
/UffeSv: Community - open source project - Bygga en .Net sajt
/Markus