Jag sitter och utvecklar en webbshop åt kund och har börjat klura på att skriva ut alla ohanterade orders som skall skickas via en lokal skrivare i kundens hus. Det har alltid varit krångligt att göra html-sidor med exakthet för att sedan bara kunna skrivas ut som exempelvis 20 följesedlar efter varandra. Finns det någon ny funktionalitet som gör detta enklare i .net miljö än tidigare? Hej. Nej! om du kan accessa skrivarna via kundens nätverk så kan du ju skippa utskrifterna via html i klienten..Stöds utskrifter från ASP?
Webbservern i detta fall står inte placerad i samma hus som företaget och jag har inte kontrollerat om någon av skrivarna i huset har jet-directkort eller liknande för remote ip-printning. Den enklaste lösning jag ser är att skriva en vb.net applikation som ansluter till webbhotellets databas istället och hämtar ut materialet och därmed även få tillgång till den lokala skrivaren.Sv: Stöds utskrifter från ASP?
Crystal Reports 9 tror jag klarar det.
http://www.crystaldecisions.com/Default.asp
//freddaSv: Stöds utskrifter från ASP?
ASP.NET är enbart en nyhet på serversidan, den har inget med klienten att göra!
Däremot så har du fint stöd för utskrifter, mycket precist, i CSS2! Vilket även fungerar mycket bra med både IE6 och Mozilla 1.3b!Sv: Stöds utskrifter från ASP?
du kan ju iof visa den som html men så kan du ju ha en server side knapp.. och om man klickar på den så kan du ju starta en utskrift mot en viss printer från serversidan..
och då printa det som en riktig crystal rapport eller generera en pdf och printa den..
men som sagt , det är ju förutsatt att webservern kan accessa skrivarna och starta utskrifter...
//Roger