Hur kan man anv. SaveFileDialog i ASP.Net när det inte går att importera system.windows.forms? Ska man använda en annan metod för att kunna spara Hej. jag ska länka till en wma-fil som inte ska streamas utan användaren ska kunna hämta hem den istället. om jag bara länkar till filen spelas den upp direkt i Windows Media Player, det vill jag inte > <b>om jag bara länkar till filen spelas den upp direkt i Windows Media Player, det vill jag inte </b>SaveFileDialog?
filer?Sv: SaveFileDialog?
Föstår inte riktigt hur du menar??
Om du länkar till en fil eller använder Response.BinaryWrite() sköter webläsaren vad som skall hända...
I de flesta fall brukar just en SaveFileDialog visas...
//freddaSv: SaveFileDialog?
Sv: SaveFileDialog?
Det vet du inte! Som användare är det upp till mig hur jag vill att en filändelse/format ska hanteras. Beroende på hur jag konfigurerar min webbläsare/movieplayer så antingen visas filmen direkt eller så kommer Save As upp.
> <b>jag ska länka till en wma-fil som inte ska streamas utan användaren ska kunna hämta hem den istället.</b>
Om du vill ha en download only av filen så packa den med tex WinZip, dels så brukar användarna ha .zip inställt på att få upp Save As och dels så komprimeras ju filen, vilket alla blir glada över.