Hej! Har aldrig installerat MSDE så jag är inte helt säker på var man är när man får detta meddelande, men jag skulle gissa att det innebär att du ska ange en switch med lösenord för sa. Om inte jag är helt felunderrättad så finns det inte ett riktigt installationsprogram för MSDE. Med "riktigt" menar jag ett sådant som har ett användargränssnitt där man väljer sökväg och kan se hur installationen fortgår o s v. aa, har hört runt lite. Detta problemet dyker inte upp för så många om jag fattat alla rätt. Men vissa har dock stött på det...Får leta mig fram i djungeln :D Är det sp3 du har laddat hem eller? I så fall står det utförligt med bra exempel i html-readme-filen... punkt 3.7 och sen "Installing a New Instance of Desktop Engine" nä, men till msde... men om jag inte misstar mig så kan man köra nyinstallation även från den.MSDE
Laddade hem MSDE, men när jag skulle installera det så stod det "A strong SA password is requierd for security reasons. Please use SAPWD switch to supply the same..........."
vad ska man göra ?
OS = XP
mvh- gSv: MSDE
Typ:
installmsde -SAPWD ettlösenSv: MSDE
Tidigare var det så att MSDE:s installationsprogram skulle anropas från ens egna programs installationsprogram med en massa parametrar (jag tror man skulle skapa en fil med inställningar för MSDE-installationen). Och jag vill minnas att detta var väldigt dåligt dokumenterat och bökigt. Jag har dock inte gjort en sådan installation själv, så det är vittnesuppgifter jag hänvisar till :-)
Mitt inlägg kanske inte hjälper dig så mycket, men möjligen förklarar det varför du har problem med installationen. Sök i MSDN, Knowledge base, Google m m så kanske du hittar några bra instruktioner med lite tur.Sv: MSDE
mvh -t Sv: MSDE
Sv: MSDE