Hej! du går över ån efter vatten nu .. Denna variant fungerar bra men det måste finnas kunna gå att göra smidigare. Du måste ju fortfarande göra samma selectsatser .. i din funktion. Problem med booleansk funktion
Någon som kan se vad jag gör fel, det känns som jag provat det mesta utan att lyckas med det jag vill. Vad jag vill? Jo, beroende på om en querystring innehåller ett bestämt värde skall tabellen nedan visas eller döljas.
Om jag kör det gamla hederliga <code><% = CheckQuery("test") %></code> i tabellen (där det står hej) returneras allt som det skall, men detta går ju inte att använda där det står nu (i tabellen nedan).
Tacksam för förslag!
HTML-sidan:
<code>
<asp:Table ID="tblSubCompany" Runat="server" CellPadding="0" CellSpacing="0" Width="100%" Visible='<%# CheckQuery("test") %>'>
<asp:TableRow>
<asp:TableCell>Hej</asp:TableCell>
</asp:TableRow>
</asp:Table>
</code>
CodeBehind (funktionen):
<code>
Public Function CheckQuery(ByVal QueryString As String) As Boolean
If (QueryString = "test") Then
CheckQuery = True
Else
CheckQuery = False
End If
End Function
</code>Sv: Problem med booleansk funktion
I codebehind koden kommer du åt alla <asp: kontroller via deras namn ..
DVS du kan skriva:
<code>
public sub page_load(o as object, e as eventargs)
If (Request.Querystring("minQuery").ToString()="test") Then
tblSubCompany.Visible = True
Else
tblSubCompany.Visible = False
End If
end sub
</code>
Kan vara lite syntax fel.. Längesedan jag torrskrev vb.netSv: Problem med booleansk funktion
Exempel:
---
Beroende på vilken rättighetsnivå aktuell användare har (sparas i en sessionsvariabel) vill jag kunna visa/dölja specifika tabelceller.
---
Det känns som om det bllir en massa select-satser med nuvarande lösning, det hade underlättat med någon funktion, tror jag, eller?Sv: Problem med booleansk funktion
Det känns lite bakvänt när man komemr från asp världen att börja koda i codebehind. Men tro mig att efter man fått de första aha uppleveleserna så vill man inte rota en massa i contentfilen längre, då vill man lägga så mycket som möjligt i codebehnd ..