Hej! Det finns inte och kommer aldrig att finnas en editor som kan komma i närheten av VS.NET! Hej, Web matrix är inte så dåligt och stöd för kompilering gör inte så mycket. Editor
Vad använder ni andra för editorer när ni kodad ASP.NET? Själv använder jag Visual Studio.NET, men det skulle vara intressant att veta vad ni anänder, samt för och nackdelar med dessa program. Web Matrix är ju också ett fint program, men det saknar ju tyvärr code behind.
Så, skriv vad ni föredrar!
/DanneSv: Editor
(. Ibland är det kul att vara summarisk .)
//Mikael.NET Sv: Editor
Jag använder främst Visual Studio.NET som ju är ett otroligt härligt verktyg. Snabbt, enkelt smidigt.
WebMatrix går bort direkt eftersom det inte går att kompilera, då försvinner ju halva härligheten.
Ett intressant alternativ som jag läste om här på nätet är dock SharpDevelop som både är gratis och OpenSource. Jag testade det lite kort igår och det verkar fungera bra, har dock inte stöd för ASPX av någon anledning. Det påminner mycket om MSVS.NET men har inte riktigt lika snyggt gränssnitt och är till och från lite småseg. Downloaden är dock endast på 5 mb och en cool feature är att du kan välja om du vill kompilera för mono eller ms.net framework.
Du hittar SharpDevelop på: http://www.icsharpcode.net/opensource/sd/
Personligen kommer jag fortsätta använda Visual Studio.NET men kan tänka mig att använda SharpDevelop om jag behöver en smidig editor hos en kund exempelvis. Ska bli spännande att se hur SharpDevelop utvecklas också.
/martinSv: Editor
Gör et bat-fil och skiv in detta:
vbc /t:library /out:bin/Compname.dll /r:System.dll /r:System.Data.dll /r:System.Xml.dll /r:System.Web.dll CompanyName.*.vb
Lägg den i den mappen du har alla klassfiler. Öppna en dos-promt och kör programet. Alla filer av typen Företagsnamn.namn.vb kommer kompileras.
Detta fungerade fint för mig den tid då jag inte hade vs!