Hejsan! Hmm.. Min ligger i mappen "1_0_3705_0". Kanske inte hjälper så mycket. Då får nog vänta till någon av Microsoftarna är här. Framework 1.1 är väl det nya? Kanske någon bugg men jag hade samma problem i vanliga frameworket. Kolla om du har filen i: Den her feilen kan ha flere årsaker.Kan inte hitta filen, webuivalidation.js
Får följande felmeddelande när jag försöker starta en sida som jag har gjort.
---------
Unable to find script library '/aspnet_client/system_web/1_1_4322/webuivalidation.js'. Try placing this file manually, or reinstall by running 'aspnet_regiis -c'.
---------
Använder mig av:
W2K Prof
Microsoft.Net Framework 1.1
Microsoft Asp.Net Webmatrix
---------------------------------
I den undermap på "inetpub" där jag har mina sidor så finns filen på angivet läge. Men den verkar inte hitta den ändå? har testat både att köra "aspnet_regiis -c" samt att kopiera dit filen på en gång..utan positivt resultat.
Det som är lite skumt är att om man tittar på balalala.aspx så kan inte Windows
accsosiera(säkert felstavat) filen med nått program.
Vad har jag missat att installera/konfigurera?
Mvh
//NiklasSv: Kan inte hitta filen, webuivalidation.js
//Mikael.NETSv: Kan inte hitta filen, webuivalidation.js
C:\Inetpub\wwwroot\aspnet_client\system_web\1_0_3705_0 - byt ut c:/ 1_0_ osv
Annars testa att kopiera den och lägg i så många mappar du kan tänkas komma på...Sv: Kan inte hitta filen, webuivalidation.js
1) For du den på alle asp.net sider? har du testet å skape nye aspx og se om du får feilen da også?
2) Workaround: Disable SmartNav (smart navigation) för sidan borde ta bort feilen.
3) En annen ting du kan prøve:
Last ned FileMon ifra www.sysinternals.com
Det verktyget vill registere all file access som windows gjør. Da vill du se i vilke kataloger ASP.NET leter efter webuivalidation.js
(öppna loggfilen i Excel istället för notepad och använd AutoFilter funktionen på Data menyen)
Lycka till! :)