Jag arbetar själv oftast i HTML-läge eftersom jag känner att jag har mer kontroll över koden som skapas. Jag här nog inte rätt person att svara efter som jag oxå är nybörjare men..... Mitt tips: Jag arbetar som så att jag skapar alla icke serverbundna kontroller och HTML-objekt genom att koda. Detta verkar vara ett smart sätt, tackar och bugar!Design vs HTML-vy i Visual Studio.NET?
Eftersom jag ganska nyligen började med VS.NET känns det som om jag kanske gör fel, jag behöver veta hur andra arbetar.Sv: Design vs HTML-vy i Visual Studio.NET?
Jag använder designläget när jag ska skapa Web forms, tycker det är klockrent med drag and drop.Sv: Design vs HTML-vy i Visual Studio.NET?
Om man kan göra saker enkelt för sig så är det nästan alltid en god idé!
Lägg tiden på att plugga in hur http pipelinen fungerar i asp.net istället för syntax för asp kontroller. De kommer automatiskt efter ett tag när du blir varm i kläderna. Hur asp.net anropskedjan funkar och kontrollträd byggs upp och renderas är för många ett mysterium i början. Men om du får överblick på det så faller allt annat på plats.
En lysande bok är Fritz Onions "Essential ASP.net"Sv: Design vs HTML-vy i Visual Studio.NET?
<code>
<table><tr><td></td></tr></table>
<br><br>
</code>
För att sedan använda designläget för att lyfta in kontroller av servertyp. I designläget namnger jag dem också. Anledningen är mycket simpel. Samverkan mellan code behind och designläget funkar bra. Det gör det INTE om man bara kodar det hela.
//Mikael.NETSv: Design vs HTML-vy i Visual Studio.NET?