Finns det någon listbox med checkboxar i som det finns i vb.net (checkedlistbox), i asp.net? Hej, Nej det finns inte i grundutrustningen. Om du vill kan du ju försöka bygga en själv :-) Hej! Jag tycker att det måste vara ganka lite jobb att bygga en sådan sak, i alla fall om det handlar om internet explorer...Listbox med checkboxar i?
/PeterSv: Listbox med checkboxar i?
Ta en drag and drop på en listbox i VB6
I properties för listboxen hittar du Style. Där du kan ha en checkbox i listboxen.
mvh
NicholasSv: Listbox med checkboxar i?
Jag skulle använt en checkboxlist istället. Det är ju NÄSTAN samma sak.
//Mikael.NETSv: Listbox med checkboxar i?
Jag tog en titt på www.asp.net för att se om någon gjort en egen variant, men hittade ingen. :-(
Det ser ut som att du får följa Mikaels råd och pilla ihop din egen variant med lite DHTML, eller välja en annan lösning.Sv: Listbox med checkboxar i?
Som jag skulle tänka mig det:
Ett span lager för att ha den någonstanns. Stoppa sedan in defaultvärdet i den.
Om man klickar på den, ändra en variabel för att man skall veta om den är öppen eller stängd. Sätt ett större span-lager synligt MED position: absolute, få tag på rätt position genom document.all.detÖverstaSpanLagret.clientTop + document.all.detÖverstaSpanLagret.clientHeight. Sätt overflow-X till hidden på båda, och overflow-Y till hidden på översta och scroll på understa. I den där nedersta kan man ha ett span-lager för varje rad. Använda onClick för att veta vilken som markeras, har en variabel för att veta vilken som var markerad förut så att man kan återställa bakgrundsfärg. Till allt ihopa behövs ett hidden-fält för att lagra rad-id't (alternativt om man tillåter att man kan göra ett eller flera fält osynliga, ett id som motsvarar en position i en array, både på servern och lokalt.) Använd lite roliga saker som att generera en återpostning som du sedan kan hantera på servern.
Hoppas du förstod något! :)