Jag har börjat prova en del med JScript.NET och konverterat mina gamla JScript-filer till aspx. Även konverterat en del vbscript-filer till JScript.NET. Det tar sin tid och jag undrar om det är nån annan som håller på och lyfta sina applikationer till .NET. > <b>Vad har ni som pysslat med VBScript, JScript, ASP, ASP.NET mm för erfarenheter och råd till mig när jag skall bygga nytt och uppdatera?</b> Precis. Man är ju ofta otålig och vill hitta ett fungerande exempel på en gång utan att googla i timmar. JScript.NET + ASP.NET från ASP - några erfarenheter?
Är JScript.NET spritt? (Man hittar inte så många exempel på webben...)
Är det bättre att låta gammal kod snurra vidare och göra ny i .NET? (Tycker att prestandan ökat rejält när jag konverterat)
Vad har ni som pysslat med VBScript, JScript, ASP, ASP.NET mm för erfarenheter och råd till mig när jag skall bygga nytt och uppdatera?
Det skall nämnas att en av mina applikationer är på c:a 300 asp-sidor med sådär 200 rader kod per fil.
//PetterSv: JScript.NET + ASP.NET från ASP - några erfarenheter?
Jag har inte så mycket erfarenhet av annat än klassisk ASP3.0 via VBScript. Men vad jag har sett så är den stora nackdelen med JScript/JScript.NET att det finns väldigt lite med exempelkod. Nästan allt man ser är VBScript. Oavsett hur bra/dåliga språken är så kan det vara till stor hjälp när man har problem att använda ett språk som det är enkelt att få hjälp med. Tyvärr verkar inte JScript/JScript.NET vara ett sådant.Sv: JScript.NET + ASP.NET från ASP - några erfarenheter?
En annan sak i sammanhanget jag tänkte på är också att det för personlig del lätt blir att jag bara modifierar gammal asp-kod litegrann med JScript.NET istället för att nyttja code-behind/serverkontroller och alla andra styrkor med ASP.NET.
Skall man fortsätta med att blanda affärslogik och design som i klasssiks ASP kan man lika gärna stanna kvar i asp eller använda php som är ännu smidigare för "blandkod" tror jag.