Jag har en fundering kring ett problem som jag har med placeholders. Jag skulle nog programmatisk fyla på viewstate istället eftersom du då lägger till datat till sidan och låter klienten hålla ordning på det hela.Placeholders och dynamiskt laddade Usercontrols
Jag har en sida med ett antal länkar och en placeholder.
Beroende på vilken länk man klickar på så skall man ladda in en ny usercontrol dynamiskt och lägga till denna till placeholdern. Det fungerer utmärkt.
Problemet kommer när man i sin usercontrol har ett formulär och ett antal text fält med ett antal knappar. När man klickar på en knapp som genererar en post back på sidan till servern så sparas inte innehållet i placeholdern. Placeholdern är tom.
Lösningen jag har gjort är att stoppa in usercontrollen i en session variabel och när sidan laddas om fylla placeholdern med sessionvariabelns usercontrol men jag tycker det verkar vara fel sätt att gå till väga på.
Vore hemskt tacksam med förslag på andra lösningar. Om det finns några…Sv: Placeholders och dynamiskt laddade Usercontrols
Annars är det inget fel på din lösning skulle väl jag säga. Däremot funderar jag lite på varför du ens lägger det hela i en placeholder, men det är svårt att se utan din kod.
Du kan ju lika gärna lägga den i sidan i t ex en tabell eller dylikt.
//Mikael.NET