Hej! du kan starta en tråd när du börjar fylla ditt dataset , och låta tråden uppdatera en progressbar tex Tråd eller inte, spelar ju faktiskt ingen roll. Du får nog gjöra som Roger sier. Det finns ingen events som Fill genererer. När du ska gjøra en fill så skap en ny tråd hvor du kjører DataaAdapter.Fill. Så låter du huvudtråden visa en form for medelande på skjermen. >Tråd eller inte, spelar ju faktiskt ingen roll. Nej det är absolut inget fel. Min fråga var inte "hur man snyggast sparkar upp en progressbar" utan vilket event skall jag lyssna på för att få lite feedback på framstegen i "Fill".DataAdapter.Fill - events?
Finns det något sätt att "hooka" in sig på vad som händer i DataAdapter.Fill?
Det jag vill är att en progressbar eller motsvarande skall visa inläst/återstående.
Ett event när providern lägger till en rad i min datatable kanske?
------------------------------------
Anledningen till detta är att min SELECT-sats tar väldigt lång tid, om det skulle vara nån som är en fena på SQL så skulle jag bli glad om ni kunde ta en titt på en annan fråga jag ställt:
http://www.pellesoft.nu/development/forum/view.asp?msgid=80408&forumid=4&sum=1Sv: DataAdapter.Fill - events?
//RogerSv: DataAdapter.Fill - events?
Däremot så måste jag ju veta vilket event (samt på vilket objekt) jag ska trigga.Sv: DataAdapter.Fill - events?
Sv: DataAdapter.Fill - events?
Svårt att ha mer fel ens om man anstränger sig :-)
//Mikael.NETSv: DataAdapter.Fill - events?
Jag löste det genom att lyssna på DataTable.RowChanging (when Action=rowAdded)
Funkar fin fint, både med och utan separat tråd.