Tjena, Paneler kanske? Med Visible = True/false med webuser controls .. Så det är bättre att ändra på flera sidor när man behöver ändra i menyn, lr hur ska man annars lösa det? Du kan ju ladda menyn från en databas. Vilket gör den mer dynamisk. Fast då blir det problem med att köra script... Löste det såhär, gjorde en top och en bottom för designen. Inte direkt, men det är enligt min åsikt otroligt mycke smidigare att använda en defualt sida med design och sedan inkludera webcontrols dynamiskt för varje sida. Bra exempelsida: http://www.ibuyspyportal.com "defualt sida med design och sedan inkludera webcontrols dynamiskt för varje sida"Hur ska man tänka när man bygger navigationssystemet?
Håller på att lära mig ASP.NET och fick genast problem när jag skulle bygga upp mitt navigationssystem. Tidigare i traditionell ASP har jag gjort så att jag har en default sida med all design, sedan inkluderar jag alla undersidor beroende på vad querystringen page har för värde, EX:
<%
page = Request.Querystring("page")
If page = "" Then page = "main"
Select Case page
Case "ego"
%><!--#include file="ego.asp"--><%
Case "foto"
%><!--#include file="foto.asp"--><%
End Select
%>
Hur gör jag detta i ASP.NET? Går det att göra eller ska man tänka på något annat sätt?
Jag är som sagt ny på området och skulle uppskatta alla förslag till hur man skulle kunna bygga detta.Sv: Hur ska man tänka när man bygger navigationssystemet?
Sv: Hur ska man tänka när man bygger navigationssystemet?
det är istället för include filer ... fast jag hade nog haft olika sidor istället .. det där med samma sida för olika content har jag aldrig tyckt är speciellt braSv: Hur ska man tänka när man bygger navigationssystemet?
Istället borde man (om möjligt) använda databaser ihop med script-kontrollen (om den är tillåten) så att man kan efter-apa asp litegranna genom att slänga in alla objecten och ersätta all "vanlig" text med response.write...Sv: Hur ska man tänka när man bygger navigationssystemet?
ego.asp:
<%@ Page Language="C#" %>
<%@ Register Tagprefix="ricki" Tagname="top" src="top.ascx" %>
<%@ Register Tagprefix="ricki" Tagname="bottom" src="bottom.ascx" %>
<ricki:top runat="server" />
<font class="rubrik">Ego</font><br />
<ricki:bottom runat="server" />
Någon som har en synpunkt på detta sätt?Sv: Hur ska man tänka när man bygger navigationssystemet?
Hur gör man det då??