Efter att det inte fungerade att lägga upp mina första projekt jag gjort i asp.net på brinkster har jag nu registrerat mig på dotnetplayground. Jag har skickat upp hela mappen, men jag får följande felmeddelande martinberlin.www3.dotnetplayground.com/Exempel1/ lägg till det här i web.config ...Nog är fel på sidan, i och med att sidan inte tillåter att klienter (de som inte debugar sidan) att se felmedelanden pga säkerhets risker... Så får man ett standard felmedelande istället... Har för mig det iaf.) Då hade jag nog snarare fått security exception eller 405 access denied om det hade haft något med rättigheterna att göra. Programmet fungerar, det är bara när jag har laggt upp det som det inte fungerar. Testa att ladda upp web.config filen till root katalogen. Jag hade också problem med det där. Först å främst har jag för mig att användaren ASP-NET som automatiskt skall ha rättigheter till den mapp du kör i kan vid vissa tillfällen ramla bort. Jag läste även någonstans att om man har för långa namn på sin katalog kan det bli problem - då skulle man korta katalognamnet. Borde det inte bli ett annat fel om det hade rört sig om rättigheterna, som jag sa innan. Jag ska prova ditt förslag Pelle. Problemet ligger nog vid att exempel1 katalogen inte är konfigurerad som en application directory i IIS:en. Hejsan, Jag har nu mailat dom, så vi får se hur lång tid det tar. Problemet berodde på att man inte kunde ha undermappar. Man är tvungen att lägga upp det i roten. Det är nog så.Problem med att ladda upp sidorna
Någon som känner igen eller vet vad det beror på ?
Skulle gärna vilja ha fler tips på hotell som rekommenderas förutom:
europe.webmatrixhosting (mssql)
brinkster
dotnetplayground
Mvh
// MartinSv: Problem med att ladda upp sidorna
<code>
<system.web>
<customErrors mode="Off" />
</system.web>
</code>Sv: Problem med att ladda upp sidorna
Sv: Problem med att ladda upp sidorna
Jag får väl prova att lägga upp det på något annat ställe.Sv: Problem med att ladda upp sidorna
Det är troligtvis den katalogen som är satt till application directory för din asp.net site..
mvh StefanSv: Problem med att ladda upp sidorna
Skall man köra flera sajter under respektive kataloger, har jag för mig att varje katalog måste konfigureras som skilda applikationer i IIS:en.
Det finns troligen endast en applikation konfigurerad i ditt fall, root katalogen. När man surfar på root katalogen ser man att det börjar komma "riktiga" felmeddelanden.
Till detta krävs att man har tillgång till servern.
Har man tillgång till denna hittar man konfigurationen för IIS:en genom att högerklicka på Min Dator och välj hantera, där hittas Internet Information Service / Webbplatser / Standard webbplats.
Genom att högerklicka på den katalog som man vill ha en asp.net sajt på, kan man där på katalog fliken välja skapa ett Tillämpningsnamn.
Nu känner jag inte till dotnetplayground.com, men du kan be dem på dotnetplayground.com att göra detta åt dig.
Det borde vara fler som har samma problem. Eller har alla ni andra lyckats ?Sv: Problem med att ladda upp sidorna
Vill man ha flera kataloger med flera olika sajter måste man nog in och pilla på IIS:en.
mvh Stefan