tjo , onload i en aspx sida körs ju före andra events som tex. click på en knapp. nej. jo men vad har jag för nytta av den? Jag tänkte precis i hans banor tror jag. OM det är en återpostning så kan du hoppa över att köra koden i onLoad, kör den i click-eventet istället... men klickeventet körs ju bara om man klickar på en flagga , klickar man på någon annan kontroll som orsakar en postback så kommer jag ju inte få några nyheter/menyer längre... Finns det inget sätt att ta reda på vilken kontroll som orsakade postback då? Måste ju finnas tycker jag... byt språk i flaggans klick event .. dvs ladda om alla menyer och såonload körs före click event i usercontrol
finns det någon trevlig lösning på detta , jag skulle behöva kolla om en viss knapp blivit klickad innan något annat händer.
provade att flytta all kod från onload till onbeforerender eller onprerender vad den nu hette (minns inte) , då kördes klick eventet först , dock slutade alla sumbit knappar att fungera som de skulle (det kan ju iof ha med mitt template system att göra på sajten)...
men finns det något sätt att få en sida att processa events i usercontroller innan tex onload körs , eller finns det något annat bra event man kan lägga sin kod i?
//RogerSv: onload körs före click event i usercontrol
det är event ordningen, den går inte att ändra.
Däremot kanske du kan tänka om lite och kasta om din kod.
Finns en flagga som heter IsPostBack, om den är satt till True så har form taggen postats till server, vilket innebär att ett event har hänt. Sv: onload körs före click event i usercontrol
det jag har är ett template system , där en enda sida är själva mallen , alla anda 'sidor' är .asCx kontroller som laddas dynamiskt.
i onload för template sidan , så laddar jag menytexter, nyheter etc etc för det språk som är aktivt (tex engelska eller svenska)
problement nu är bara att om jag klickar på en flagga för att byta språk , så blir ju inte menyer/nyheter uppdaterade förrens man går till en ny sida , eftersom själva bytet av språk sker efter att nyheter och menyer laddats...
någon ide' på hur man ska fixa detta?
Sv: onload körs före click event i usercontrol
och det känns fel att ladda nyheter/menyer i BÅDE onload och clickeventet , så att man först laddar fel saker i onload och sedan rätt saker i click...
Sv: onload körs före click event i usercontrol