Om man har en Imagebutton på en aspxsida och trycker på den så börjar ju exekveringen i page_load. ja om du kollar i eventarg hidden fälten. Tja varför...ingen anledning alls egentligen, håller på att prova mig fram vad som går/inte går. Har nyligen börjat med .net så jag har inte riktigt tänket ännu. Ja det låter väldigt knepigt, så skall det inte fungera ... Page_Load körs först blev eventen. Det är därför du kanske inte tycker att det funkar som det ska. Det verkar ju funka nu...Page_Load fånga händelser
Kan man på något sätt se i pageload vilken knapp som är tryckt.Sv: Page_Load fånga händelser
Men varför skulle du vilja göra det?Sv: Page_Load fånga händelser
Men problemet var/är att det bara var page_load som kördes om jag tryckte på någon av knapparna. Det hoppar inte in i knapp_klick_subben som det ska...
Det ända som finns i klicksubbarna är att jag skriver ut lite info på en label som jag anropar med en funktion...
På detta sätt:
<code>
Private Sub ImageButton4_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Web.UI.ImageClickEventArgs) Handles ImageButton4.Click
lblList.Text = getList("Economy", "DESC", False)
End Sub
</code>
Jag vill sortera ut data på lite olika sätt beroende på vilken knapp jag trycker på.
Men icke.
Däremot om jag lägger till typ
dim i as integer
i = i + 1
innan lblList.Text = .......
så hoppar den in i knappsubben.
och det tyckter jag var lite knepigt...Sv: Page_Load fånga händelser
Men du kan vilket som inte ändra ordningen på eventsen .. Utan du måste hålla dig till det Microsoft kokat ihop.
Det finns en flagga du kan ha nytta av dock (IsPostBack) för att kolla genereltt om ngt kommer att triggras efter page_loadSv: Page_Load fånga händelser
Den kod du har gicit med en handle är precis rätt och riktigt. Fortsätt så.
//Mikael.NETSv: Page_Load fånga händelser
Tack ska ni ha. Jag hade nog fnulat bort mig bland alla ispostback och så ;)