Hej! Du har faktiskt klagat på "fel" sak. Detta lilla problem har med CSS-definitionen att göra. Sitter också med samma problem. Mikael, skulle du kunna definiera lite mer hur du menar? för att lösa det krävs att du lyssnar på onItemDatabound och addar mousehover för varje item.Datagrid design.
Har en liten fråga gällande datagriden och design av denna. Den är väldigt smidig att jobba med ur utvecklarsynpunkt men jag stöter ideligen på problem när jag försöker tillmötesgå våra webbdesigners. Här kommer dagens lilla problem:
1. Kolumnerna skall vara genererade utifrån datakällan.
2. Jag vill ha en style på rubrikraden.
Min datagrid ser ut så här:
<code>
<asp:datagrid BorderWidth="0px" id="Datagrid2" runat="server" AutoGenerateColumns="True" Width="100%">
<HeaderStyle CssClass="my_header"></HeaderStyle>
</asp:datagrid>
</code>
Min style såhär:
<code>
<style>
.my_header { BORDER-RIGHT: #797a80 1px solid; BORDER-TOP: #ffffff 1px solid; FONT-WEIGHT: bold; FONT-SIZE: 11px; BORDER-LEFT: #ffffff 1px solid; COLOR: #000000; BORDER-BOTTOM: #797a80 1px solid; FONT-FAMILY: Verdana; BACKGROUND-COLOR: #b8bbc2; TEXT-DECORATION: none }
</style>
</code>
Om man tittar på den HTML som genereras så ser den ut så här:
<code>
<table cellspacing="0" rules="all" border="0" style="border-width:0px;width:100%;">
<tr class="my_header">
<td>Title</td>
</tr>
<tr>
<td>Produkt1</td>
</tr>
</table>
</code>
Dvs css klassen som anges i "Headerstyle" appliceras på det första "td"-elementet men hur gör jag för att få det appliceras på varje "td" i "huvudet" utan att behöva ange varje kolumn som "asp:TemplateColumn" i "columns"?
/Mattias
"When will the suckiness end?"
-UnknownSv: Datagrid design.
Gör en style som inte knyts enbart til en klass utan en som knyts till en tr.
<code>
tr.HeaderStyle{...;}
<asp:datagrid headerStyle="HeaderStyle">
</code>
//Mikael.NETSv:Datagrid design.
Jag vill att en hel rad i datagriden blir markerad när man för över musen.Sv: Datagrid design.