Hej! soap har inget med cookeis att göra för att det är http som har ... Hm... På något sätt så måste soap ha en variant på cookies eftersom att sessions bygger på att lagra ett is hos klienten.. Strunt samma, var sätter jag den där egenskapen någonstanns? Nu har jag hittat en fungerande lösning: Ooops, inte så bra att posta frågor i en löst tråd, flyttar frågan till [Sessioner i Webservices] istället.Webservice - sessioner på NÅGOT sätt?
Jag har lite problem med det här med webservice... Om man bygger en klient som kör saker över webservice så blir det minimalt med kod på både servern och det lokala. Men sessioner skulle vara bra att ha... Problemet som jag stöter på redani början är att soap inte stödjer cookies, dvs. sessioner. Kan man då bygga något eget tänkte jag, och det går ju, men för att göra det så skulle man ju behöva 2 funktionsanrop, ett för att få servern att veta vilket id jag har samt ett för att utföra det jag ska. Men soap verkar bara stödja ett funktionsanrop åt gången... Finns det någon annan lösning än att inkludera en extra parameter i varje funktion?
Lång fråga, jag vet...Sv: Webservice - sessioner på NÅGOT sätt?
sätt enablesessionstate = true å din webservice class eller webservice method så löser det sigSv: Webservice - sessioner på NÅGOT sätt?
Sv: Webservice - sessioner på NÅGOT sätt?
Sv: Webservice - sessioner på NÅGOT sätt?
i web.config: <pages enableSessionState="true" />
C#: Istället för bara [WebMethod] innan funktion: [WebMethod(Description="Beskrivning", EnableSession=true)]Sv: Webservice - sessioner på NÅGOT sätt?
/Johan