Har precis lagt ut ett projekt på Liveservern... Hmm. Jag tycker nog att lösningen är enklel om än väldigt tråkig. Du måste gå igenom din Liveserver och se vad för skillnader som finns mellan den och utvecklingsservern eftersom det är uppenbart att felet ligger i det. Just Timeouten som du får kan tyda på en hel liten hög med olika saker men jag skulle speciellt kolla på konton och rättigheter.Knepigt fel asp.net --> sql
Har en funktion som tar bort en post ur en databas (MS SQL 7).
När jag trycker på "Ta bort"-knappen står sidan och tuggar i tre minuter och sedan får jag detta fel om jag kollar eventloggen.
aspnet_wp.exe (PID: 1736) was recycled because it was suspected to be in a deadlocked state. It did not send any responses for pending requests in the last 180 seconds.
PID'en är naturligtvis olika varje gång...
Jag kan heller inte tänka mig att min Store Procedure kan låsas, det är bara en enkel deletesats...
Någon som har en bra idé?
Bör kanske tillägga att detta funkar bra på min utvecklingsdator.
Tack tack.Sv: Knepigt fel asp.net --> sql
Du kan också kolla om du har senaste servicepacken till .NET-framework på liveservern.
Alla som läser detta ska dra följande sedelärande slutsats: Din utvecklingsserver ska vara så lik liveservern som det bara är möjligt. Kanske inte hårdvarumässigt men rättigheter, namn,konton, mjukvara m m SKA vara så likt det bara går.
//Mikael.NET