Följande kod skriver ut innehållet från ett pdfdokument i en webläsare. Ahh! The infamous cache.... eller? Fungerar det itne med response.cache (eller vad det var) till ett för gamalt datum då? Göran, jag håller också på att jobba med en liknande grej. Vad är fördelen med att man hämtar all text i pdf dokumentet och visar det i webbläsaren ?Response.WriteFile - Pdf dokument
'Write the file directly to the HTTP output stream.
Response.ContentType = "Application/pdf"
Response.WriteFile(strDocumentLocation)
Response.End()
Detta funkar bra när jag testar lokalt på den burk där IIS'en är installerad.
Om jag däremot testar mha någon annan klient i nätet så inträffar följande.
Första dokumentet visas upp korrekt. När jag sedan gör ett andra försök med ett annat dokument visas det första upp på nytt. Är då tvungen att välja "Uppdatera" i webläsaren varvid det andra(senaste) dokumentet visas upp korrekt.
? Kan jag mha kod tvinga fram en uppdatering så det senaste(andra) dokumentet alltid visas ?
Har testat denna applikation på klienter med olika OS (XP, W2000, NT4, W98)
det verkar endast vara NT4 klienten som strular, de andra visar upp rätt sida direkt medans man är tvungen att välja "Uppdatera" på NT4.
? Någon som har en ide ?
Sv: Response.WriteFile - Pdf dokument
Jag hade samma problem då jag skapade bilder dynamiskt. Då jag uppdaterade bilden togs den nya inte fram. Då kom jag på en sam som du kanske har nytta av. Jag bifogade ett unikt ID som namn på bilden. Kanske du kan göra samma sak med returnering av ditt dokument. Döp eventuellt dokumentet.
Bra namn är "DokumentNamn" + "Datum" + "Slumpat ID"
//Mikael.NETSv: Response.WriteFile - Pdf dokument
Sv: Response.WriteFile - Pdf dokument
Kan tänka mig att det går betydligt snabbare, eftersom man slipper låta acrobat readern startas hela tiden.