Jag har flyttat mitt projekt från en mapp till en annan. Tydligen gick inte det. Vad ska man göra efter att man flyttat runt det ? Hejsan, Hur gör man det ? Stefan, skulle du vilja vara snäll och beskriva lite mer i detalj hur du menar. Det är just de katalogerna jag menar. Jag förstår inte anledningen till att man skapar application directory , men det är inte det som är problemet. Jag fick ett tips från en kompis att skapa ett projekt i VS.NET och sedan kopiera allt från den flyttade mappen in i denna. Det fungerar nu förutom att script directory krånglar, WebUIValidation.js saknas.Får problem när mitt projekt flyttas
Detta felmeddelande får jag:
Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.
Source Error:
Line 27: "Passport" and "None"
Line 28: -->
Line 29: <authentication mode="Windows" />
Line 30: <!-- APPLICATION-LEVEL TRACE LOGGING
Line 31: Application-level tracing enables trace log output for every page within an application.
Source File: c:\inetpub\wwwroot\dotNet\avtal\web.config Line: 29
Någon som har några ideér ?
/MartinSv: Får problem när mitt projekt flyttas
Du måste skapa en "Application directory" i IIS:en för den katalogen som du flyttade projektet till.
mvh,
StefanSv: Får problem när mitt projekt flyttas
Katalogerna visas ju automatiskt i IIS:en när de läggs i wwwrooten, eller det är inte det du menar ?Sv: Får problem när mitt projekt flyttas
Jag vill gärna komma vidare med mitt projekt.
Mvh
/MartinSv: Får problem när mitt projekt flyttas
Om du kör lokalt har du antagligen en "Standardwebbplats", under denna ser du alla kataloger som du har i wwwroot katalogen.
Välj Egenskaper för den katalog som du flyttat projektet till, där under fliken Katalog väljer du skapa knappen till höger om Tillämpningsnamn, fyll i ett namn för din Tillämpning (application directory på engelska).
Nu har du skapat en Application Directory för din katalog.
Kolla även upp rättigheterna för katalogen, användaren vid namn ASPNET skall ha read och execute rättigheter.
Hoppas detta hjälper dig vidare!
mvh,
StefanSv: Får problem när mitt projekt flyttas
Tack annars Stefan.
Mvh
/Martin