Hur gör man för att få rättigheter att streama upp en fil från en annan server? Om du med "streama" menar ladda upp så stämmer det bra att du inte har rättigheter. Helt rätt, med en liten modifikation, Har följt dina anvisningar men lyckas inte att få upp bilderna! En tanke som slog mig är att mappa en närverksdrive på din server 1 mot server 2. Kanske inte så snyggt men.... Det är svårt att veta exakt hur din miljö ser ut, så svårt att säga om du, eller jag missat något tyvärr.Streama en fil från annan server
Så länge jag använder Ex: d:\images (lokal disk) så går det bra men om jag vill använda en uppmappad sökväg till en annan server så verkar jg inte få rättighet till det!Sv: Streama en fil från annan server
För att få det hela att funka behöver du sätta rättigheter på målmappen på din målserver. IUSR_MachineName behöver skrivrättigheter.
MachineName är namnet på den aktuella servern och är det konto som asp_wp använder.
//Mikael.NETSv: Streama en fil från annan server
i asp.net är det ASPNET kontot som behöver rättigheterna.
Dessutom måste du vara säker på att du har korrekta rättighter från frameworket, dvs att din local_intranet zon har tillåtelse till filaccess.
Enklaste sättet att ge aspnet kontot rättigheterna är att ändra aspnet kontots lösenord till ngt du känner till, ändra sedan till samma i machine.config.
På den andra servern, om det inte redan finns, skapa ett aspnet konto där också, ge det exakt samma lösenord som på din första server. Ge sedan server 2's aspnet kontot rättighet att läsa i foldern på server2.
Se sedan till i din .net framework configuration, att lokal intranet har filaccess permission settet tilldelat sig, om inte annat, tilldela den det.Sv: Streama en fil från annan server
Kan det vara något annat jag missat?Sv: Streama en fil från annan server
Jag ber också om ursäkt för att jag inte tänkte på det där med ASPNET-kontot *bonk his head*
//Mikael.NETSv: Streama en fil från annan server