Hej Kanske kod som denna skulle fungera: Tack så mycket, det var precis det jag behövde för att komma vidsare. ;-) Web user control skicka data till "parentformuläret"?
Jag har ett litet problem. Det är så att jag har en webform som inehåller lite data, bla en repeater och i formuläret inkluderas oxå en "web user control". Allt fungerar jättebra förutom en sak, när användaren klickar på en "Linkbutton"i webcontrol'en så vill jag mata repeatern på på formuläret med ny data. Men hur får jag fatt i repeatern på formuläret från min webcontrol så att jag kan binda den mot min nya arraylist?
Hoppas någon har ett svar... ;-)
Mvh
/GusSv: Web user control skicka data till "parentformuläret"?
Dim rpt As Repeater
rpt = DirectCast(Me.Parent.FindControl("MyRepeater"), Repeater)
rpt är den repeater som du vill manipulera. Om inte detta fungerar korrekt med en gång så kan det bero på hur din kontroll är uppbyggd. Kanske du måste lägga till en "parent" till men gången ser ut som såhär:
Me (Din kontroll)
Parent (Kontrollens implementatör)
Parent (Implementatörens implementatör)
Funktionen FindControl letar fram din kontroll på sidan och returnerar någon som bara kallas Control. Däför måste den konverteras till en Repeater. Om kontrollen inte hittas returnerar den Nothing.
//Mikael.NET
Dim MyJob as UseFul = Me.Sverige.FindJob(".NET-programmerare")Sv: Web user control skicka data till "parentformuläret"?
Så här blev det i mitt fall:
<code>
Repeater rpt = (Repeater)Parent.FindControl("repeater1");
if(rpt!=null)
{
rpt.DataSource = arAct;
rpt.DataBind();
}
</code>
Mvh
/Gus