Tjena Har lyckats lösa problemet med sessionState, men jag har ännu inte lyckats få Application_BeginRequest att köras. Nu upptäcker jag att inte heller Session_Start körs. Någon särskild inställning man måste göra för att global.asax ska köras? Om du inte har på session så kommer inte Session_xxxxx eventen att triggas. du måste skapa en iis applikation av foldern för att du skull tillåtas att skapa en egen web.config för den foldern Ok, felet verkade vara att jag skapade en ny Web när jag egentligen skulle ha skapat en ny virtuell katalog under den redan existerande Default Web Site.Problem med web.config och/eller global.asax
Jag har just installerat ASP.NET på en lokal server. Sedan skapade jag en web i IIS och började hacka. Jag började med att lägga in följande text i web.config:
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
<compilation debug="true"/>
<sessionState mode="InProc" timeout="30"/>
</system.web>
</configuration>
Men då fick jag detta felmeddelande:
"It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS."
Så jag tog bort sessionState-taggen, och då fungerade det. Men sedan noterade jag att Application_BeginRequest inte körs i global.asax. Jag tänkte att det kanske hade något att göra med sessionState-raden jag just tagit bort. Men när jag lägger tillbaka sessionState-taggen, så får jag samma felmeddelande som förut.
Någon?Sv: Problem med web.config och/eller global.asax
Sv: Problem med web.config och/eller global.asax
Att inte Application_xxxx eventen inte triggas beror på att din virtuella mapp inte är satt som en application.
Gör följande:
Gå till INternet Services Manager (Hittar du under kontrollpanelen och administration tools.
Markera den mapp eller virtuella mapp som dina asp.net sidor finns.
Välj egenskaper och tryck på knappen Create (Finns bara en Create knapp), sätt även Execute Permission till "Scripts only".
Detta ska lösa ditt problem.
/Fredrik NSv: Problem med web.config och/eller global.asax
/john