Hej, Vad kör du för OS? Hej Johan, Det ska i alla fall gå på Windows 2000 Professional. Fungerade utmärkt på min. Ska kolla om virusvakten har något med det att göra, dock har det ju fungerat på andra maskiner på samma företag som har samma typ av virusskydd. Vi testade igen och satte igång installationen och lät den gå över helgen. Igår måndag när vi kom till jobbet så var installationen klar. Vi satte igång den vid lunchtid och den var inte klar när vi lämnade jobbet så det tog minst fyra timmar.Microsoft .Net Framework installation hänger sig...
Jag har problem med att installera .Net Framework på två maskiner, varje gång jag kör installationen så bara stannar installationen strax innan den är ser ut att vara klar. Installationen svarar (det går att minimera/maximera den o s v) men hårddisk och processor används inte alls.
Detta inträffar när jag kör en Wise-installation som har ramverket inbakat, och det händer när jag kör dotnetfx.exe separat. Som längst har vi väntat i ett par timmar innan vi avbrutit installationen och bootat om...
Vidare blir det samma problem i både 1.0 och 1.1 av ramverket.
Hur kommer jag vidare? All hjälp uppskattas...Sv: Microsoft .Net Framework installation hänger sig...
Har du gamla ramverket installerat? testa att avinstallera den först.
Det verkar som en sista process inte vill genomföras, har du alla rättigheter att installera och konfigurera datorn?
//JOhan NSv: Microsoft .Net Framework installation hänger sig...
Tack för svaret,
På den maskinen som det blev strul på idag var det Windows 2000 professional, och det lutar åt att det var det på den/de andra maskinerna som strulade också (dock råder det viss osäkerhet kring detta).
Maskinen hade inget .Net ramverk installerat sedan tidigare och användaren var lokal administratör på maskinen.Sv: Microsoft .Net Framework installation hänger sig...
Du har inga andra program igång som kör, antivirusprogram eller något jobb som
körs i exempelvis sql som ligger och stör...Testa att göra en Windows update...
//JennySv: Microsoft .Net Framework installation hänger sig...
Maskinen i fråga har med största sannolikhet SQL-server installerad, men då vi bootat om precis före så känns det som att SQL-servern borde vara ganska inaktiv. Det är en programmerares egen maskin och inte en allmän server. Ska dock testa att stänga av SQL-server-tjänsten också på måndag.
Tack för tipsen...Sv: Microsoft .Net Framework installation hänger sig...
Lite surt att de tar så lång tid på vissa maskiner när det inte ens tar fem minuter på de flesta maskiner...nåväl, problem solved, man behöver tydligen bara vänta tillräckligt länge...